Javni konkurs za popunjavanje izvršilačkih radnih mesta u Ministarstvu finansija - Uprava za sprečavanje pranja novca

29 januar 2020

 

Na osnovu člana 54. Zakona o državnim službenicima („Službeni glasnik RS“, br. 79/05, 81/05 – ispravka, 83/05 – ispravka, 64/07, 67/07, 116/08, 104/09, 99/14, 94/17 i 95/18) i člana 9. Uredbe o internom i javnom konkursu za popunjavanje radnih mesta u državnim organima („Službeni glasnik RS“, broj 2/19), Uprava za  sprečavanje pranja novca oglašava i Zaključka Komisije za davanje saglasnosti za novo zapošljavanje i dodatno radno angažovanje 51 Bpoj: 112-10815/2019 od 30. oktobra 2019. godine, vršilac dužnosti direktora Uprave za sprečavanje pranja novca, donosi

 

JAVNI KONKURS ZA POPUNJAVANJE IZVRŠILAČKIH RADNIH MESTA U MINISTARSTVU FINANSIJA – UPRAVA ZA SPREČAVANJE PRANJA NOVCA

 

            I Organ u kome se radna mesta popunjavaju

Ministarstvo finansija – Uprava za sprečavanje pranja novca, Beograd, Resavska 24.

            II Radna mesta koja se popunjavaju:

 

1) radno mesto za podršku pravnim poslovima i za praćenje međunarodnih standarda, Grupa za pravne poslove i usklađivanje propisa sa međunarodnim standardima, zvanje mlađi savetnik,  - 1 izvršilac;

Opis poslova: Opis poslova: Učestvuje u pripremi odgovora podnosiocima zahteva u skladu sa obavezama propisanim zakonom koji reguliše slobodan pristup informacija od javnog značaja; prati međunarodne standarde u oblasti sprečavanja pranja novca i finansiranja terorizma i o tome sačinjava mesečne izveštaje; prikuplja podatke i učestvuje u pripremi mišljenja u vezi primene propisa kojima su regulisani sprečavanje pranja novca i finansiranje terorizma; učestvuje u izradi sporazuma o saradnji sa drugim državnim organima i organizacijama; sačinjava mesečni izveštaj o radu; obavlja i druge poslove po nalogu rukovodioca Grupe.

Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne, odnosno stručne oblasti u okviru obrazovno-naučnog polja društveno-humanističkih  nauka na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, najmanje 1 godina radnog iskustva u struci ili najmanje pet godina radnog staža u državnim organima, položen državni stručni ispit, kao i potrebne kompetencije za rad na  radnom mestu.

 

                 2) radno mesto za podršku poslovima usaglašenosti sa poreskim propisima, Grupa za primenu usaglašenosti poreskih propisa na međunarodnom nivou, zvanje mlađi savetnik - 1 izvršilac;

Opis poslova: Prikuplja podatke i pruža stručnu podršku u izradi statističkih izveštaja u praćenju i utvrđivanju stanja vezano za usaglašenost poreskih propisa; prikuplja informacije potrebne za izradu strateških i planskih dokumenata i priprema priloge za relevantna programska i strateška dokumenta od značaja za izvršenje obaveza i ostvarivanje ciljeva i nadležnosti organa u oblasti međunarodnih poreskih propisa; ažurira bazu podataka za potrebe priprema analiza i priprema statističke izveštaje; priprema podatke relevantne za analizu statističkih izveštaja; prikuplja podake i učestvuje u izradi izveštaja iz delokruga Grupe; obavlja i druge poslove po nalogu rukovodioca Grupe.    

Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne, odnosno stručne oblasti u okviru obrazovno-naučnog polja društveno-humanističkih  nauka na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, najmanje 1 godina radnog iskustva u struci ili najmanje pet godina radnog staža u državnim organima, položen državni stručni ispit, kao i potrebne kompetencije za rad na  radnom mestu.

 

            III Mesto rada: Beograd.

 

            IV Faze izbornog postupka i učešće kandidata:

 

Izborni postupak sprovodi se iz više obaveznih faza u kojima se proveravaju opšte funkcionalne, posebne funkcionalne i ponašajne kompetencije i faze u kojoj se sprovodi intervju sa komisijom.

            U izbornom postupku proveravaju se: 

  1. 1.     Opšte funkcionalne kompetencije, i to:

•   „Organizacija i rad državnih organa RS“ – proveravaće se putem testa (pismeno)  
•   „Digitalna pismenost“ – proveravaće se rešavanjem zadataka  (praktičnim radom na računaru) 
•   „Poslovna komunikacija” – proveravaće se putem simulacije (pismeno).


            Napomena: U pogledu provere opšte funkcionalne kompetencije „Digitalna pismenost“, ako posedujete važeći sertifikat, potvrdu ili drugi odgovarajući dokaz o poznavanju rada na računaru, na traženom nivou i želite da na osnovu njega budete oslobođeni testiranja kompetencije – Digitalna pismenost, neophodno je da uz prijavni obrazac (uredno i u potpunosti popunjen u delu *Rad na računaru), dostavite i traženi dokaz

            Komisija će na osnovu priloženog dokaza doneti odluku da li može ili ne može da prihvati dokaz koji ste priložili umesto testovne provere.

            Informacije o materijalima za pripremu kandidata za proveru opštih funkcionalnih kompetencija mogu se naći na sajtu Službe za upravljanje kadrovima, http://www.suk.gov.rs/

 

2. Posebne funkcionalne kompetencije:

            Nakon prijema izveštaja o rezultatima provere opštih funkcionalnih kompetencija, među kandidatima koji su ispunili merila za proveru opštih funkcionalnih kompetencija, vrši se provera posebnih funkcionalnih kompetencija, i to:

            Za radno mesto pod rednim brojem 1:

Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada normativni poslovi – zakonodavni proces, primena nomotehničkih i pravno –tehničkih pravila za izradu pravnih akata (usaglašenost propisa i opštih akata u pravnom sistemu), priprema i izrada stručnih mišljenja i obrazloženja različitih pravnih akata (nacrt propisa, međunarodnih ugovora  itd.) - proveravaće se pismeno putem simulacije;

Posebna funkcionalna kompetencija za radno mesto profesionalno okruženje i propisi iz nadležnosti i organizacije organa - Zakon o sprečavanju pranja novca i finansiranja terorizma; Zakon o ograničavanju raspolaganja imovinom u cilju spečavanja terorizma i širenja oružja za masovno uništenje -proveravaće se pismeno putem simulacije.

            Posebna funkcionalna kompetencija za radno mesto - relevatni propisi iz delokruga radnog mesta - Međunarodni standardi u borbi protiv pranja novca i finansiranja terorizma i širenja oružja za masovno uništenje; Direktive Evropskog parlamenta i Saveta o sprečavanju korišćenja finansijskog sistema u svrhu pranja novaca ili finansiranja terorizma - proveravaće se pismeno putem simulacije.

 

            Za radno mesto pod rednim brojem 2:

            Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada - studijsko-analitički poslovi (izrada sektorskih analiza) proveravaće se pismeno putem simulacije.

            Posebna funkcionalna kompetencija za radno mesto profesionalno okruženje i propisi iz nadležnosti i organizacije organa - Zakon o ograničavanju raspolaganja imovinom u cilju sprečavanja terorizma i širenja oružja za masovno uništenje i Zakon o sprečavanju pranja novca i finansiranja terorizma; proveravaće se pismeno putem simulacije.

            Posebna funkcionalna kompetencija za radno mesto - relevatni propisi iz delokruga radnog mesta - Tehnike prikupljanja i obrade podataka napredni Excel proveravaće se pismeno putem simulacije.

            Informacije o materijalima za pripremu kandidata za proveru posebnih funkcionalnih kompetencija mogu se naći na sajtu Ministarstva finansija – Uprava za sprečavanje pranja novca, u delu Konkursi https://www.uprava.gov.rs.

 

            3. Provera ponašajnih kompetencija za radna mesta 1 i 2:

            Ponašajne kompetencije (upravljanje informacijama, upravljanje zadacima i ostvarivanje rezultata, orjentacija ka učenju i promenama, izgradnja i održavanje profesionalnih odnosa, savesnost, posvećenost i integritet i upravljanje ljudskim resursima) - proveravaće se putem psihometrijskih testova i intervjua baziranom na kompetencijama.

 

            4. Intervju sa komisijom i vrednovanje kandidata za sva izvršilačka radna mesta:

            Procena motivacije za rad na radnom mestu i prihvatanje vrednosti državnih organa -  proveravaće se putem intervjua sa komisijom (usmeno).

            V Rok za podnošenje prijava: rok za podnošenje prijava je osam dana i počinje da teče narednog dana od dana objavljivanja u periodičnom izdanju oglasa Nacionalne službe za zapošljavanje – listu „Poslovi“.

 

            VI Prijava na javni konkurs vrši se na Obrascu prijave koji je dostupan na internet prezentaciji Službe za upravljanje kadrovima i Ministarstvo finansija – Uprava za sprečavanje pranja novc, Resavska 24, 11000 Beograd, sa naznakom „Za javni konkurs za popunjavanje izvršilačkih radnih mesta”.

Prilikom predaje prijave na javni konkurs, prijava dobija šifru pod kojom podnosilac prijave učestvuje u daljem izbornom postupku. Šifra prijave unosi se u obrazac prijave nakon što komisija sastavi spisak kandidata među kojima se sprovodi izborni postupak.

Podnosioci prijave se obaveštavaju o dodeljenoj šifri u roku od tri dana od prijema prijave, dostavljanjem navedenog podatka na način koji je u prijavi naznačio za dostavu obaveštenja.

           

            VII Dokazi koje prilažu kandidati koji su uspešno prošli faze izbornog postupka pre intervjua sa Konkursnom komisijom: original ili overena fotokopija uverenja o državljanstvu; original ili overena fotokopija izvoda iz matične knjige rođenih; original ili overena fotokopija diplome kojom se potvrđuje stručna sprema; original ili overena fotokopija dokaza o položenom državnom stručnom ispitu za rad u državnim organima (kandidati sa položenim pravosudnim ispitom umesto dokaza o položenom državnom stručnom ispitu, podnose dokaz o položenom pravosudnom ispitu); original ili overena fotokopija dokaza o radnom iskustvu u struci (potvrda, rešenje i drugi akti iz kojih se vidi na kojim poslovima, u kom periodu i sa kojom stručnom spremom je stečeno radno iskustvo). Državni službenik koji se prijavljuje na javni konkurs, umesto uverenja o državljanstvu i izvoda iz matične knjige rođenih podnosi rešenje o raspoređivanju ili premeštaju na radno mesto u organu u kome radi ili rešenje da je neraspoređen.

Svi dokazi prilažu se u originalu ili fotokopiji koja je overena kod javnog beležnika (izuzetno u gradovima i opštinama u kojima nisu imenovani javni beležnici, priloženi dokazi mogu biti overeni u osnovnim sudovima, sudskim jedinicama, prijemnim kancelarijama osnovnih sudova, odnosno opštinskim upravama kao povereni posao). Kao dokaz se mogu priložiti i fotokopije dokumenata koje su overene pre 1. marta 2017. godine u osnovnim sudovima, odnosno opštinskoj upravi.

 

Napomena: Dokumenta o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija su: uverenje o državljanstvu, izvod iz matične knjige rođenih, uverenje o položenom državnom stručnom ispitu za rad u državnim organima, odnosno uverenje o položenom pravosudnom ispitu.

Zakonom o opštem upravnom postupku („Službeni glasnik RS“, broj: 18/16) je, između ostalog, propisano da su organi u obavezi da po službenoj dužnosti, kada je to neophodno za odlučivanje, u skladu sa zakonskim rokovima, besplatno razmenjuju, vrše uvid, obrađuju i pribavljaju lične podatke o činjenicama sadržanim u službenim evidencijama, osim ako stranka izričito izjavi da će podatke pribaviti sama. Potrebno je da učesnik konkursa u delu Izjava*, u obrascu prijave, zaokruži na koji način želi da se pribave njegovi podaci iz službenih evidencija.

 

VIII Rok za podnošenje dokaza: kandidati koji su uspešno prošli prethodne faze izbornog postupka, pre intervjua sa konkursnom komisijom pozivaju se da u roku od pet radnih dana od dana prijema obaveštenja dostave navedene dokaze koji se prilažu u konkursnom postupku.

Kandidati koji ne dostave navedene dokaze koji se prilažu u konkursnom postupku, odnosno koji na osnovu dostavljenih ili pribavljenih dokaza ne ispunjavaju uslove za zaposlenje, pismeno se obaveštavaju da su isključeni iz daljeg izbornog postupka. Dokazi se dostavljaju na adresu Uprava za sprečavanje pranja novca, Beograd, Resavska 24.

 

            IX Datum i mesto provere kompetencija učesnika konkursa u izbornom postupku: sa učesnicima konkursa čije su prijave blagovremene, dopuštene, razumljive, potpune i koji ispunjavaju uslove predviđene oglasom o javnom konkursu, na osnovu podataka navedenih u obrascu prijave na konkurs, izborni postupak će se sprovesti, počev od 10. februara 2020. godine, o čemu će kandidati biti obavešteni na brojeve telefona ili elektronske adrese koje su naveli u svojim prijavama.

            Provera opštih funkcionalnih kompetencija i ponašajnih kompetencija će se obaviti u Službi za upravljanje kadrovima, u Palati „Srbija“, Novi Beograd, Bulevar Mihajla Pupina broj 2 (istočno krilo). Provera posebnih funkcionalnih kompetencija i intervju sa konkursnom komisijom će se obaviti u prostorijama Uprave za sprečavanje pranja novca, Resavska br. 24 u Beogradu. Učesnici konkursa koji su uspešno prošli jednu fazu izbornog postupka obaveštavaju se o datumu, mestu i vremenu sprovođenja naredne faze izbornog postupka na kontakte (brojeve telefona ili elektornske adrese), koje navedu u svojim prijavama.

            X Opšti uslovi za zaposlenje: državljanstvo Republike Srbije; da je učesnik konkursa punoletan; da učesniku konkursa ranije nije prestajao radni odnos u državnom organu zbog teže povrede dužnosti iz radnog odnosa i da nije osuđivan na kaznu zatvora od najmanje šest meseci.

            XI Trajanje radnog odnosa:  Za sva radna mesta radni odnos se zasniva na neodređeno vreme.

            XII Lica koja su zadužena za davanje obaveštenja: Jadranka Vulić, tel: 011/735-9068, od 10.00 do 13.00 časova.

 

            XIII Adresa na koju se podnosi popunjen obrazac prijave na konkurs: Prijave na konkurs šalju se poštom ili predaju neposredno na pisarnici Ministarstva finansija, Resavska 24, Beograd, sa naznakom „Za javni konkurs za popunjavanje izvršilačkih radnih mesta”.

NAPOMENE
            Članom 9. Zakona o državnim službenicima propisano je da su kandidatima pri zapošljavanju u državni organ pod jednakim uslovima dostupna sva radna mesta i da se izbor kandidata vrši na osnovu provere kompetencija. Kandidati koji prvi put zasnivaju radni odnos u državnom organu podležu probnom radu od 6 meseci. Kandidati bez položenog državnog stručnog ispita primaju se na rad pod uslovom da taj ispit polože do okončanja probnog rada. Kandidati sa položenim državnim stručnim ispitom nemaju prednost u izbornom postupku u odnosu na kandidate bez položenog državnog stručnog ispita.     

Probni rad je obavezan za sve koji prvi put zasnivaju radni odnos u državnom organu. Probni rad za radni odnos na neodređeno vreme traje šest meseci.
Državni službenik na probnom radu koji je zasnovao radni odnos na neodređeno vreme i državni službenik koji je zasnovao radni odnos na neodređeno vreme, a koji nema položen državni stručni ispit, polaže državni stručni ispit u roku od šest meseci od dana zasnivanja radnog odnosa.

            Neblagovremene, nedopuštene, nerazumljive ili nepotpune prijave, biće odbačene rešenjem konkursne komisije.

            Javni konkurs sprovodi konkursna komisija koju je imenovao imenovao direktor Uprave.

            Ovaj konkurs se objavljuje na internet prezentaciji i oglasnoj tabli Uprave za sprečavanje pranja novca, na interent prezentaciji Službe za upravljanje kadrovima, na portalu e-uprave, na internet prezentaciji, oglasnoj tabli i periodičnom izdanju oglasa Nacionalne službe za zapošljavanje.

            Svi izrazi, pojmovi, imenice, pridevi i glagoli u ovom oglasu koji su upotrebljeni u muškom gramatičkom rodu, odnose se bez diskriminacije i na osobe ženskog pola.